maandag 2 juni 2014

Peanut butter cups

We kennen als het goed is allemaal wel de Reeses die je bij de Jamin kunt kopen of in verschillende Toko's en zelfs af en toe bij de supermarkt. Ik vind ze best duur en er zitten er vaak maar twee in een verpakking, maar ik vindt ze wel lekker. Dit krijg je namelijk als je gek bent op de combinatie van pindakaas en chocola. Maak mij maar wakker voor een cracker of beschuitje met pindakaas en hagelslag! Nu had ik een tijd geleden enorme trek in een peanut butter cup. Maar ja, het was zondag en bij ons zijn de winkels dan niet standaard open. Wel had ik nog een voorraad chocolade in de kast liggen van mijn vorige bakproject. Ik besloot ze dus zelf te maken. Super easy, en met maar 3 ingrediĆ«nten kun je ze zelf ook makkelijk maken. En het beste is natuurlijk dat je ze zo groot en vol met pindakaas kan maken als je zelf wilt ;) Benieuwd hoe? Lees het easy recept dan maar eens door!

Wat heb je nodig?
- melk of pure chocolade
- witte chocolade
- pindakaas.
Om ze te maken heb je ook nog muffinvormpjes nodig.

De bereidingswijze: 
Dit recept is zo makkelijk dat ik het eigenlijk geen bakrecept kan noemen haha. Als eerste smelt je de melk of pure chocolade in de magnetron of au bain-marie. Gelijk hierna smelt je de pindakaas met wat witte chocolade. Je kunt de witte chocolade ook weg laten, maar dit geeft wel een hele lekkere romige smaak. Als je dit allebei hebt gesmolten, vul je een muffinvormpje met wat van je bruine chocola. Hierop doe je wat van je witte chocolade mengsel en verdeel je het goed. Hierboven op doe je weer een laag van je bruine chocolade. Voor het beste resultaat zet je ze even een kwartiertje in de diepvries, en vervolgens nog een half uurtje in de koelkast. Dit was het receptje al! Easy toch? Wel erg lekker, maar best machtig. Ik zal zeker zeggen enjoy! xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten