dinsdag 1 juli 2014

Zelf ijsthee maken

Yes! Eind van de week wordt het weer beter. Niets is dan belangrijker om voldoende te drinken. Dit ontbreekt mij nogal vaak omdat ik heel veel drinken gewoon niet lust. Ik vind thee wel lekker, en limonadesiroop kan ik ook goed drinken. Ijsthee uit een pak vind ik minder lekker. Omdat ik gewone thee wel erg lekker vind dacht ik, waarom drink ik dit niet gewoon koud? Ik besloot dus zelf ijsthee te maken. Hiervoor koos ik thee met een smaakje. Je kunt alle thee gebruiken die je maar in huis hebt. Ook normale thee is volgensmij best lekker. En het is trouwens nog gezonder dan gewone ijsthee uit een pak :). Drink dit wel echt goed koud, het liefste met veel ijsklontjes. Hieronder volgt het recept.

Wat heb je nodig?
- 4 zakjes thee naar eigen smaak. Ik gebruikte aardbeien thee en groene thee met kokos(!)
- 1 eetlepel honing
- 2 á 3 suikerklontjes (dit kun je weglaten om het echt gezond te maken)

De bereidingswijze:
Het maken van deze ijsthee is niet veel anders dan gewone thee maken. Kook eerst een halve liter water. Als dit gekookt is doe je het bij voorkeur in een theepot, maar het kan ook in een gewoon pannetje. Hierin doe je de theezakjes. Laat dit zo'n 4 á 5 minuten trekken. Je thee wordt nu heel donker, maar dat is niet erg. Haal de zakjes eruit en voeg hier nog eens een halve liter koud water bij met de suikerklontjes en honing. Roer dit even goed door en doe het dan in een andere fles. Je kan er ook voor kiezen om het gewoon in de theepot te laten. Zet het vervolgens in de koelkast. Drink het met veel ijsklontjes ! :) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten