donderdag 3 juli 2014

Wraptaart

Naast bakken vind ik het ook ontzettend leuk om te koken. Ik kook regelmatig. Vooral op zondag. Maar nu heb ik doordeweeks ook af en toe tijd, en dan duik ik met alle liefde de keuken in. Zo ook gisteren. Ik was jarig en had geen zin om uit eten te gaan, maar wel om lekker te eten. Ik wilde graag iets feestelijks maken, want ja je bent jarig of je bent het niet. Daarom besloot ik een wraptaart te maken. Hoe leuk? Het ziet er heel feestelijk uit en is ook ontzettend lekker. Thuis zijn we allemaal gek op wraps, dus dit was het perfecte idee. Het recept is helemaal niet moeilijk en best snel te maken. 








Wat heb je nodig?
- 6 grote wraps
- 350 gram rundergehakt
- 1 blik tomatenblokjes
- 1 ui (gesnipperd)
- 1 teen knoflook (fijngesneden)
- 1 rode paprika
- 125 ml crème fraîche
- geraspte kaas of cheddar kaas
- 1 tl paprikapoeder/zout en peper

De bereidingswijze:
Zet de oven alvast op 180 graden. Fruit de ui en de knoflook met een beetje olie of boter in een pan aan. Voeg daarna het gehakt toe en bak dit rul. Roer er als laatst de gesneden paprika erdoor. Bak dit even mee en voeg dan de tomatenblokjes met de kruiden toe. Roer dit er goed door heen. Je saus is nu klaar :). De volgende stap is het maken van de taart. Leg een wrap op de bakplaat waar je bakpapier op hebt gelegd. Smeer op de wrap een laagje crème fraîche en daarop een laag saus. Je kunt er voor kiezen om hier ook kaas op te doen. Ik heb dit niet gedaan omdat ik niet zo van kaas hou. Leg dan de volgende wrap erop. Herhaal de vorige stap totdat je wraps op zijn. Eindig met een laag saus. Hierop leg je nu een aantal klodders crème fraîche. Als laatste doe je de kaar erover heen. Ik heb er wel redelijk wat opgedaan omdat ze thuis wel erg van kaas houden. Tijdens het eten heb ik dit er vanaf gehaald haha. Je bent nu bijna klaar. De laatste stap is hem in de oven zetten. 10 minuten is genoeg. De wraps worden dan als het goed is om de rand een beetje krokant. Super lekker! Wij aten het zelf trouwens met warme nacho chips en een salade. JUMMIE! Deze taart zou het trouwens ook goed doen op een feestje. Eet smakelijk. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten