maandag 26 mei 2014

Mug cake met pindakaas en jam


Het is weer tijd voor een nieuw en vooral easy recept! Je ziet ze vaak op internet verschijnen, de MUG CAKES. Ik heb ze natuurlijk ook al vaak gezien, maar nog nooit gemaakt. Vandaag werd het dus eens tijd om dit te proberen. Het is echt een schande dat ik dit nog nooit eerder heb gedaan, want het is echt super simpel en lekker! De meeste mug cakes zijn gemaakt met Nutella of met cacaopoeder. Ik wilde graag iets anders proberen en vond pindakaas en jam wel een uitdaging. Nu ben ik gek op deze uit Amerika overgewaaide beleg voor op brood, dus er kon niet veel mis gaan. Voor deze cake heb je maar een aantal dingen nodig die de meeste mensen wel in huis hebben. Het recept volgt hier zodat je het thuis ook een keer na kan maken als je geen zin hebt om iets te bakken, maar wel enorme zin hebt in cake!

Wat heb je nodig?
- 2 el. bloem
- 1/4 tl. bakpoeder
- 2 el. melk
- 3 tl. pindakaas (je kunt hier elke soort gebruiken. Ik gebruikte zelf Amerikaanse pindakaas met stukjes omdat we die in huis hadden)
- 1 tl. jam
Verder heb je ook een magnetron vaste mok nodig.

De bereidingswijze:
Dit is het echt makkelijkste cake recept ooit. Meng alle ingrediƫnten behalve de jam in de mok. Roer dit totdat het een gladde massa wordt. Het blijft wel stevig omdat ik in dit recept geen ei gebruik. Doe als je alles goed hebt gemengd de jam erbij. Dit meng je er een keer goed doorheen. Ik heb het zelf een beetje aan de bovenkant gelaten. Als je alles hebt gedaan zet je het 1 minuut in de magnetron. De cake zet een beetje uit dus hou hier rekening mee met het kiezen van een mok. En klaar is je cake! Hoe simpel? En het is nog lekker ook! Nou wat weerhoud jullie er nog van om dit te maken?! Enjoy en eet smakelijk :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten