donderdag 7 augustus 2014

Variatie op de mascarpone taart

Een paar dagen geleden deelde ik het recept voor de aardbeien mascarpone taart al met jullie. Deze viel zo goed in de smaak dat mijn ouders al snel vroegen of ik hem weer wilde maken. Dit wilde ik wel, en ook ik vond hem erg lekker en had er wel weer zin in, maar ik had totaal geen zin om naar de winkel te gaan. Nu heb ik altijd een voorraad thuis met bloem/boter en suiker dus vaak hoef ik ook niet naar de winkel voor een recept dat ik wil maken. Maar nu moest ik alles voor de banketbakkersroom halen + dure mascarpone. Voor de bodem had ik wel alles dus besloot ik een andere topping te maken. Ik had nog kwark en slagroom in de koelkast staan dus besloot daar een mengseltje mee te maken. Nu had ik wel het geluk dat mijn ouders net naar de markt waren geweest en we volop vers fruit hadden. Hier kon ik wel wat mee! Benieuwd hoe je kunt variëren met deze taart? Lees vooral verder.

Wat heb je nodig?
bodem:
- zie mijn aardbeien mascarpone taart.
vulling:
- 150 gram spijs
- 1 eitje
- 200 milliliter verse slagroom 
- 300 gram kwark
- 1 zakje vanillesuiker
- 1 zakje klopfix
- 2 eetlepels honing
- 2 el. kristalsuiker
- vers fruit

De bereingswijze:
Maak de bodem volgens het recept. Als de taart goed is afgekoeld klop je de slagroom met de suikers en klopfix stijf. Let er wel op dat het niet gaat klonteren. Als je de slagroom mooi stijf hebt geklopt meng je het met de kwark en de honing. Roer dit een keer goed door elkaar en bedek de bodem ermee. Laat dit weer het liefste minimaal 4 uur opstijven in de koelkast en versier de taart voor het serveren met vers fruit! Ohja sorry voor de onduidelijke foto haha :')

Geen opmerkingen:

Een reactie posten